גידולים שפירים או ממאירים בשלפוחית השתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בריחת שתן עלולה להיגרם במקרים מסוימים מגידולים שפיריםגידולים שפירים או ממאירים או ממאירים הנמצאים בשלפוחית השתן. גידולים שפירים, אינם גידולים סרטניים והם ניתנים להסרה, ללא סיכון למעבר לרקמות שכנות. גידולים סרטניים הינם מסכני חיים, ומחויבים בהסרה וטיפול.

הגידולים הממאירים עשויים להיות על קשת רחבה של הצגה. הם עשויים להיות שטחיים מאד בעלי שלב ממאירות נמוך, או גידולים אלימים, ממאירים ובעלי פוטנציאל גרורתי.

גידולים אלה, משני הסוגים, הינם נפוצים מאד, במיוחד בקרב גברים מעל גיל 40. מחשש לגידולים אלה, יש לשים לב לסימנים המקדימים, אשר עלולים להופיע בדמות בריחת שתן, או לחילופין אצירת שתן כתוצאה מחסימת השופכה.

גידולים בשלפוחית השתן ייתנו את ביטויים בדליפת שתן בדחיפות, בלי יכולת להתאפק. לפעמים, המטופלים אף יחושו בצריבה בעת מתן השתן, בדומה לתסמיני דלקות.

דחיפות ורצון זה, לא מעידים כי השלפוחית מלאה, אלא רק שהשלפוחית התכווצה, ללא קשר לכמות השתן הנמצאת בה. תסמין זה אינו ספציפי דווקא לגידולים, ויכול להופיע במספר רב של מחלות וגורמים. לכן, חשוב לפנות לייעוץ ואבחון, מיד עם התסמינים הראשונים לדליפת שתן, אשר אינה גזרה משמיים שיש לחיות עימה.

אבחון

כאשר אדם הסובל מבריחת או דליפת שתן, עליו להתייעץ עם הרופא המטפל, אשר יערוך לו מספר בדיקות אשר ישללו או יאשרו חשדות שונים. דליפת שתן הנה התסמין, ולא המחלה עצמה, ולכן מאוד חשוב לערוך את כל סט הבדיקות.

במקרה של חשד לגידולים ממאירים או שפירים בשלפוחית השתן, האבחון והטיפול יינתנו במחלקות אורולוגיות, או אונקו-אורולוגיות. בדרך כלל, יערך לחולה החשוד בגידול תשאול כולל, אשר ינסה לענות האם הוא בעל גורמי סיכון, כמו עישון, גורמים סביבתיים, גנטיים או תעסוקתיים (חשיפה למגוון כימיקלים).

כמו כן, חולי סרטן הערמונית הינם בעלי סיכון לפתח גידולים בשלפוחית השתן. אך מעבר לכך, חולים אלה יסבלו פעמים רבות, מדליפת שתן לאחר ניתוח ערמונית, אשר תקשה על האבחנה החדשה.

חולים נוספים, אשר עלולים לסבול מגידולים שפירים או ממאירים, הם אותם חולים אשר עברו הקרנות בעברם. בעבר, נחשבה אף שתיית קפה כגורם סיכון להתפתחות גידולים בשלפוחית השתן, אולם כיום, נמצא כי רק אנשים אשר שותים כמויות גדולות מאד של קפה (7-10 כוסות) נוטים לפתח גידולים אלה.

דרכי טיפול

הטיפול בדליפת השתן תעשה על פי הבעיה המקורית שהתגלתה. במקרה ונתגלו גידולים שפירים או ממאירים בשלפוחית השתן, הטיפול יתבסס בעיקרו על טיפולים כירורגיים פולשניים, אשר יסירו את הגידול המקורי.

המשך הטיפול, יהיה על פי סוג הגידול שנמצא, רמת הסתננותו לאיברים סמוכים, ופרמטרים נוספים. המשך הטיפול יכול לכלול טיפול כימותרפי, במקרה של גידולים ממאירים או המשך מעקב, אם נמצאו גידולים שפירים. טיפולים חדשניים ושיטות כירורגיות מתקדמות מתפתחים ומתחדשים, באופן עקבי, כנגד סוגי גידולים אלה.

דוגמא לטיפולים חדשניים אלה הוא שילוב של כימותרפיה הניתנת באופן ישיר לשלפוחית השתן, עם חימום המקום. הגידולים, עצמם, עשויים להיות מוסרים בניתוח אנדוסקופי, אשר הינו ניתוח מהיר, קל ופחות מסוכן. החולים יכולים להתאושש באופן מהיר יותר, וללא הסיכונים הפוטנציאליים אשר היו קיימים בעבר.

מעבר לכך, טיפול חדש נוסף היא שטיפות השלפוחית באמצעות תרופות ציטוטוקסיות רעילות, אשר עשויות להיות ספציפיות רק נגד תאי הגידול עצמו. שיטות אלו ואחרות, נחקרות במגוון ניסויים קליניים בארץ ובעולם, על מנת לפתח את הטיפול המיטבי לחולים אלה.

גידולים שפירים או ממאירים

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב