זיהומים בדרכי השתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

זיהומים ודלקות בדרכי השתן הן מצב שכיח מאוד, אשר בין היתר גורם לבריחת שתן. זיהומים בדרכי השתןבזיהומים האלה, חיידקים ממערכת העיכול ופתוגנים נוספים מגיעים אל דרכי השתן וגורמים להופעת דלקת, הגורמת לסימפטומים שונים. רוב הזיהומים בדרכי השתן מערבים את שלפוחית השתן, אך במקרים מסויימים הזיהום עלול לערב חלקים נוספים של דרכי השתן כמו השופכנים והכליות.

נשים נמצאות בסיכון מוגבר לדלקת בדרכי השתן, וכמעט כל אישה חווה במהלך חייה לפחות אירוע אחד של דלקת בדרכי השתן. לאחר טיפול אנטיביוטי קצר, רוב מקרי הדלקת בדרכי השתן נפתרים, ולאחר מכן הנחיות מתאימות לגבי הימנעות מהופעה חוזרת של הזיהום והדלקת מסייעות למנוע הישנות של המחלה.

בריחת שתן על רקע זיהומים בדרכי השתן

זיהומים בדרכי השתן גורמים להופעת דלקת אשר גורמת לפעילות יתר של שלפוחית השתן ולבריחת שתן מסוג בריחת שתן בדחיפות (Urge). ולכן, אנשים הסובלים מדלקת בדרכי השתן מתלונננים בדרך כלל על:

  • עליה בתכיפות השתן – אשר מתבטאת בעליה בתדירות מתן השתן. במקרים של דלקת בדרכי השתן קיימת תחושה ממושכת של צורך במתן שתן, כאשר בכל פעם מצליחים לתת כמות שתן קטנה. העליה בתכיפות גורמת לשימוש תדיר בשירותים ואף מעירה משינה.
  • עליה בדחיפות במתן שתן – סימן אופייני נוסף של דלקת בדרכי השתן הוא עליה בדחיפות מתן השתן, המתבטאת בכך שתוך זמן קצר מרגע הופעת הצורך ללכת לשירותים לא ניתן להתאפק יותר ויש צורך להשתין. במקרים אלה, עלול לברוח מעט שתן, ואנשים הנמצאים גם ככה בסיכון לבריחת שתן (כמו נשים עם חולשה ברצפת האגן) סובלים מאוד מבריחת שתן במהלך ימי המחלה.

מלבד סימני בריחת השתן, זיהומים בדרכי השתן סימנים ומאפיינים נוספים:

  • תחושת צריבה בעת מתן שתן – אופיינית מאוד לדלקות בדרכי השתן, ובמקרים אלה מופיעה צריבה בזמן ההשתנה.
  • שתן עכור – כאשר מסתכלים על השתן ניתן לזהות עכירות מסויימת, אשר מבטאת את נוכחות תאי הדלקת והחיידקים.
  • כאבים – ברוב המקרים, כאבים במותניים מעידים על דלקת בדרכי השתן אשר פוגעת בכליות. עם זאת, אנשים רבים ובעיקר נשים, סובלים מכאבים בבטן התחתונה ובאגן בזמן דלקת בדרכי השתן.

הגורמים לדלקת בדרכי השתן

דלקת בדרכי השתן מופיעה כאשר יש זיהומים בדרכי השתן וחיידקים מגיעים אל מערכת השתן וגורמים לזיהום. באופן כללי, מערכת השתן אמורה להיות סטרילית, וברגע שמגיעים אליה חיידקים מתפתחת דלקת הגורמת להופעת סימני המחלה.

החיידקים אשר מגיעים לדרכי השתן מתחילים להתרבות, וגורמים כתוצאה למערכות ההגנה של הגוף לתקוף אותם ולגרום להופעת הדלקת. גורמי הסיכון החשובים, אשר מסייעים לחיידקים לעבור ממערכת העיכול או ממערכות אחרות אל דרכי השתן הם:

  • מין נשי – מערכת המין הנקבית בנויה כך שפתח השופכה ופתח פי הטבעת קרובים מאוד זה לזה. כתוצאה, חיידקי מערכת העיכול יכולים להגיע מהצואה אל צינור השופכה ולזהם את דרכי השתן. כמו כן, לעומת גברים אצלם צינור השפוכה ארוך, אצל הנשים אורכו של צינור השופכה קצר יותר ולכן קל יותר לחיידקים להגיע אל דרכי השתן.
  • קיום יחסי מין – בזמן קיום יחסי מין עלולים גם כן להיכנס חיידקים אל דרכי השתן. יש לציין ששימוש בקונדומים או קוטלי זרע דווקא מגביר את היארעות המחלה, בגלל האפקט של החומרים האלה על אוכלוסיית חיידקי הנרתיק אשר אמורה להגן מפני כניסת זיהומים אחרים.
  • שימוש בקטטר – אנשים המאושפזים תקופה ארוכה המשתמשים בקטטר נמצאים גם כן בסיכון מוגבר לדלקת בדרכי השתן, מכיוון שהקטטר מספק דרך מצויינת לכניסת חיידקים מהעולם החיצון אל מערכת השתן.

ראו גם:
בריחת שתן ובעיות בתפקוד המיני

זיהומים בדרכי השתן

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב