Site icon המרכז לבריחת ודליפת שתן

כאבים בבטן תחתונה

כאב בבטן התחתונה מוגדר ככל כאב המופיע מתחת לקו הטבור. כאב זה יכול להצביע על מגוון בעיות בריאותיות, ובעצם כל איבר הנמצא בבטן התחתונה עלול לגרום להופעת כאב במידה והוא נפגע. האיברים העיקריים בבטן התחתונה הם:

כאב אקוטי בבטן התחתונה

כאב אקוטי בבטן התחתונה מבטא בדרך כלל מצב דלקתי חריף אשר דורש טיפול מהיר. לכאב האקוטי בבטן התחתונה מספר מאפיינים:

כאב כרוני בבטן התחתונה

כאב כרוני בבטן התחתונה מבטא בדרך כלל מצבים אשר מתפתחים בהדרגתיות, אינם ממוקמים ולאט לאט מוחמרים בהתאם לפגיעה באיברי מטרה שונים. הגורם השכיח ביותר לכאב בטן כרוני הוא גידולים, אשר יכולים להתפתח לאט לאט ובסופו של דבר לגרום לכאב לצד סימנים נוספים. במקרים רבים, המטופלים נאלצים להשתמש בתרופות שונות להקלה על הכאב על מנת להתמודד עם כאב הבטן הכרוני.

שלפוחית השתן וכאבים בבטן התחתונה

שלפוחית השתן נמצאת בחלקה התחתון של הבטן התחתונה, ולכן כל פגיעה בה עלולה להוביל להופעת כאב בבטן התחתונה. במקרים רבים, הכאב יהיה מלווה לבריחת שתן והפרעה במתן השתן (עליה בתדירות, דחיפות וצריבה), אשר תבטא את הפגיעה בשלפוחית. המצבים הנפוצים בהם שלפוחית השתן גורמת להופעת כאב הם:

אבחון כאב בבטן התחתונה

אבחון רפואי קונבנציונלי

אם הכאב בבטן חוזר ובתדירות גבוהה יש ללכת לרופא המשפחה לבדיקה ראשונית. בעזרת הבדיקה הראשונית ינסה לאבחן בעצמו את הבעיה, וכדי לשלול אופציות שונות יישלח לבדיקות רופאים מומחים ביניהם – גניקולוג, גאסטרולוג, ביצוע אולטרסאונד פנימי ועוד.

אבחון רפואה טבעית

לעיתים ברפואה הקונבנציונלית לא ניתן לאתר את מקור הבעיה והמטופל יבחר במקביל לטפל בעזרת גישות שונות וטבעיות יותר. דיקור סיני, הומאופתיה הוכחו כיעילות במקרים מסוימים. כמו גם אבחון ממוחשב של כאב בבטן תחתונה ומתן טיפול נטורפתי גם הוכח ביעיל על ידי מספר מטופלים. חשוב לבחור בגישה הנכונה ביותר למטופל.

טיפול בכאב בבטן התחתונה

הטיפול בכאב בבטן התתונה מתבסס על:

Exit mobile version