המרכז לבריחת ודליפת שתן

גורמים לבריחת שתן

כאשר מדברים על בריחת שתן חשוב להבדיל בין בריחת שתן זמנית, גורמים לבריחת שתןהמופיעה על רקע מצב חולף לבין בריחת שתן קבועה המופיעה על רקע מצב בלתי הפיך. כל בריחת שתן מתבססת על באחד או יותר מהגורמים הבאים:

חומרים הגורמים לדחף במתן שתן באופן זמני

קיימים חומרים רבים הידועים כמשתנים, וצריכה שלהם מגבירה את הצורך במתן שתן. אצל אנשים עם בעיות רקע נוספות, כמו פגיעה ביכולת השליטה, הפרעה בריקון, פגיעה עצבית כתוצאה ממחלות רקע אחרות או כל בעיה אחרת, שימוש בחומרים אלה עלול לגרום לבריחת שתן. חומרים אלה גורמים כמובן לדליפת שתן זמנית, והפסקת הצריכה של החומר המשתן גורמת כמובן להקלה בבריחת השתן. החומרים הנפוצים הגורמים לדחף למתן שתן הם:

שינויים הגורמים לבריחת שתן קבועה

קיימים מספר מצבים הגורמים לבריחה קבועה של שתן. בדרך כלל מדובר בפגיעה ביכולת השליטה, מחלות רקע הגורמות לפגיעה עצבית ומצבים רפואיים נוספים המונעים ממערכת השתן לתפקד כראוי וגורמים לבריחת שתן. המצבים העיקריים הגורמים לבריחת שתן קבועה הם:

סיבות לבריחת שתן – כיצד הרפואה המשלימה מציעה התמודדות עם מצבים של בריחת שתן?

הרפואה המשלימה, היא רפואה אלטרנטיבית לרפואה הקלאסית והמוכרת יותר למרב בני האדם בעולם. מדובר על שיטות רפואה מסוימות, שדוגלות בעקרון מרכזי אחד – הרפואה המשלימה היא רפואה שמאמינה שלכל הופעה של בעיה או תסמין רפואי בגוף האדם, ישנה סיבה נפשית המובילה לכך. כלומר, הרפואה המשלימה טוענת שלכל המחלות בעולם יש סיבה רגשית שהובילה להופעה של מחלות אלה. וכך למעשה, הרפואה המשלימה מציעה גם טיפולים שונים, המתאימים להרבה סיבות לבריחת שתן.

סיבות לבריחת שתן – אילו טיפולים הרפואה המשלימה מציעה להתמודדות עם ברית שתן

ככלל, אחד הדברים החשובים ביותר ברפואה המשלימה זה התאמה אישית של סוג הטיפול עבור המטופל. כך למעשה, מתבצעת התאמה מרבית של אופי הטיפול לאופי המטופל, מה שיוצר תוצאות טובות יותר של הטיפול. מבין הטיפולים האפשריים תחת הרפואה המשלימה לפתרון של סיבות לבריחת שתן, תוכלו למצוא את הטיפולים הבאים:

אני סובל מבריחת שתן מה עליי לעשות?

ראשית כל חשוב מאוד להבין את הגורם ואת הסיבה האמיתית שמובילה לכך. יש הבדל מהותי בין ילדים הסובלים מבריחת שתן, נשים בהריון, או אדם בוגר שנוטל תרופות. לכן, בשלב הראשון מומלץ להגיע לאורולוג או אורוגניקולוג במקרה של נערות ונשים ולהבין את הסיבה האמיתית לכך. בשלבים הבאים, אחרי שמבינים את חומרת הבעיה ומגדירים האם מדובר בבעיה פיזית, רגשית או שילוב של השניים, ניתן יהיה להתאים טיפול ראוי, יעיל ואפקטיבי. טיפולים נוספים שיכולים לסייע בבעיה הם טיפול התנהגותי, טיפולי פיזיותרפיה לחיזוק רצפת האגן, טיפול תרופתי, ניתוח (יש כל מיני אופציות) ועוד.. הדבר החשוב ביותר בבריחת שתן הוא האבחון. לא תמיד מורכב לטפל בבעיה, לפעמים זה באמת משהו קטן שיכול לשנות לגמרי את איכות החיים שלנו. כדאי גם לדעת כי בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לגבי הנושא, ואם בעבר אנשים היו מתייבשים בבעיה הזו, היום זה הפך להיות בשיח פתוח מה שמאפשר טיפול יעיל יותר ומהיר יותר בבעיה.

Exit mobile version