המרכז לבריחת ודליפת שתן

גיל המעבר ובריחת שתן

גיל המעבר הוא הגיל בו נשים מפסיקות להיות פוריותגיל המעבר ובריחת שתן, ומופיע סביב גיל 50. גיל זה מתאפיין בשינויים הורמונאליים, המופיעים בעיקר לאחר ירידה בהפרשת הורמון המין הנשי אסטרוגן. לגיל המעבר מספר ביטויים קליניים, אשר המוכר בהם הוא גלי חום, ומלבד זאת בשלב זה של החיים עלולה להופיע בריחת שתן.

מלבד השינויים ההורמונאליים התורמים לבריחת השתן, שינויים כלליים הנובעים מהזדקנות הגוף יכולים גם כן להתבטא על ידי בריחת שתן, ולכן לא תמיד ניתן להבין מהו הגורם לבעיה. בדרך כלל, לאחר אבחנת הגורם וסוגים שונים של טיפולים, רוב הנשים מצליחות לשלוט על מתן השתן ולסבול מסימני בריחת השתן בצורה מינורית ביותר.

אסטרוגן והשפעתו על השליטה במתן שתן

במהלך גיל המעבר, רמות האסטרוגן יורדות באופן משמעותי, ולירידה זו השפעה רבה על פעילות מערכת השתן. מלבד השמירה על יכולת הפוריות והמחזור החודשי, לאסטרוגן שתי השפעות חשובות על השליטה בשתן:

השפעות נוספות של גיל המעבר על בריחת שתן

מלבד השינויים ההורמונליים, גיל המעבר עלול להתבטא גם בשינויים פיזיים אחרים, הנובעים מההזדקנות הטבעית של הגוף. אצל נשים מבוגרות, עלולים להופיע שינויים רבים אשר לעתים יכולים להתבטא בבריחת שתן. השינויים המשמעותיים העלולים לגרום לבריחת שתן בגיל המעבר הם:

טיפול בבריחת שתן אצל נשים בגיל המעבר

על ידי טיפול יעיל וטוב, רוב הנשים הסובלות מבריחת שתן מצליחות להגיע לשיפור המצב ולהשגת שליטה על השתן. הטיפול המקובל בבריחת השתן בגיל המעבר כולל:

ראו גם:

הומיאופתיה לטיפול בדליפת שתן

Exit mobile version