איך תדעי אם יש לך בריחת שתן או ירידת מים?

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בהיריון הראשון זו הפתעה, פתאום מתברר שירידת מים איננה דבר קל כל כך לזיהוי. קל מאוד לטעות ולבלבל את הפרשת הנוזל בתור בריחה של שתן. אם את מוטרדת מהעניין, את יכולה לשים לזה סוף. כי יש לנו את המתכון המדויק שיעזור לך להבחין, מתי מדובר בבריחת שתן ומתי זו באמת ירידת מים וכדאי להזדרז ולהגיע לבית החולים. 

כשהגוף משתנה, קל כל כך לטעות

חשוב לנו לציין שאת ממש לא היחידה שחוששת לטעות או להתבלבל. הרי כל אחת מרגישה את זה, מי יותר ומי פחות: במהלך ההיריון הגוף של האישה עובר הרבה מאוד שינויים. לא רק ההתרחבות המתבקשת של הרחם ושל הבטן, אלא גם הופעת נפיחות ברגלים, לחץ על הריאות ועל שלפוחית השתן. 

לקראת סוף ההיריון, כאשר עולה הלחץ על שלפוחית השתן, קורה מפעם לפעם שיש איזו בריחת שתן או דליפונת. וחוץ מזה, לפעמים גם הפרשה מהנרתיק מופיעה בשל השינויים ההורמונליים או מסיבות אחרות. אחרי שהבהרנו את הנקודה, נעבור לכל הדרכים להבחין מה זה מה – מתי שתן, מתי ירידת מים? 

לפעמים הצירים מגיעים לפני ירידת המים

המיתוס שאחראים לו המפיקים ההוליוודיים אומר שירידת מים שווה לצירים. זה בהחלט לא נכון. לפעמים הצירים מגיעים לפני ירידת המים ולפעמים הצירים מגיעים דווקא אחר כך. אם התחלת להרגיש צירים שהולכים ומתחזקים, בהחלט כדאי להגיע בהקדם לבית החולים.

הסיכוי שהנוזל שאת מרגישה לאחר מכן הוא מים (ולא בריחת שתן) גדול למדי. אגב, על פי רוב לא מדובר במצב חירום שמצריך נסיעה מטורפת לחדר הלידה. בדרך כלל יש זמן, אפשר להגיע בבטיחות ובנחת. יש אפילו נשים שלפני היציאה מתקלחות, מתרעננות, ורק אז יוצאות לדרך. 

יש לך ספק? הפעילי את חוש הריח

הדבר הבא נשמע כל כך מובן מאליו. לזהות מתי זו ירידת מים על פי חוש הריח, אבל זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע. אם בריחת השתן מאוד משמעותית, די מתבקש שאפשר יהיה להריח ריח מובהק של שתן, המזכיר לעיתים אמוניה. 

לא אצל כולן בריחת השתן כמוה כמפל. למעשה, בדרך כלל מדובר בזרזיף קטן או הפרשה. למים שיורדים יש ריח השונה מאוד מזה של שתן. זהו הריח המזכיר את הריח של פליטה גברית, כלומר זרע, אך לא תמיד קל להבחין גם בריח הזה, במיוחד לא כאשר האישה מרגישה לחוצה (גם אם לרוב, כאמור, אין דחיפות מיוחדת). 

מומלץ לנשום עמוק, להסיר את התחתונים ולשים אותם בשקית אטומה. לאחר כמה דקות פותחים את השקית ומריחים. הריח נעשה הרבה יותר מובהק. הרחת ריח של זרע? קחי את התיק שהכנת מראש וגשי לחדר היולדות בבית החולים. 

זהירות, כך בדיוק אסור לבדוק!

כאשר ירידת המים מהירה, בדרך כלל לא יהיה ספק בדבר ויהיה ברור שזו לא בריחת שתן. אולם ירידת מים שכזאת מתרחשת רק בחלק מהלידות. אגב, אם המים אינם צלולים, זו סיבה להגיע לבית החולים כמה שיותר מהר. מים עכורים מהווים סימן אפשרי לכך כי העובר נמצא במצוקה. 

בדרך כלל הירידה איטית למדי ואף הדרגתית, וכאן חשוב לנו להוסיף מה בדיוק אסור לעשות. יש נשים אשר בעצת חברה או פורום מקוון מחדירות טמפון כדי לבדוק אם הנוזל הינו שתן. הרופאים ממליצים חד משמעית שלא לעשות כן. במידה ומדובר בירידת מים, כל הכנסה של גורם זר לנרתיק עלולה לגרום לזיהום. אגב, זו הסיבה שלאחר ירידת מים בבית החולים הרופאים עשויים לתת אנטיביוטיקה, ליתר ביטחון. 

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב