דליפת שתן מעורבת

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דליפת שתן מעורבת היא הסוג הנפוץ ביותר של דליפת שתן, המופיעה על רקע שילוב של שני סוגי דליפת השתןדליפת שתן מעורבת: דליפת שתן בלחץ ודליפת שתן בדחיפות. דליפת שתן בלחץ מופיעה בדרך כלל על רקע עליה בלחץ התוך בטני, כפי שקורה בזמן הרמת משאות כבדים, שיעול, התעטשות וכו'.

דליפת שתן בדחיפות מופיעה על רקע התכווצות מוגברת של שרירי שלפוחית השתן, אשר גורמים לתדירות גדולה יותר של השתנה ולכך שהשתן בורח זמן קצר אחרי ההרגשה שיש צורך להשתין.

דליפת השתן המעורבת מכילה מרכיבים משני סוגי דליפת השתן, ורוב המקרים של דליפת שתן הם מעורבים מכיוון שכמעט תמיד קיימים מרכיבים של שני הגורמים לכך.

תסמינים של דליפת שתן מעורבת

דליפת שתן מעורבת היא שילוב של דליפת שתן בלחץ ודליפת שתן בדחיפות, ולכן מתבטאים בה סימנים של שתי ההפרעות בשליטה על השתן:

  • דליפה בזמן מאמץ – בזמן כיווץ שרירי הבטן בורח לאנשים הסובלים מדליפת שתן מעורבת מעט שתן. מדובר במצבים כמו התעטשות, צחוק, הרמת משא כבד וכל דבר אחר הגורם לכיווץ שרירי הבטן ועליה בלחץ התוך בטני.
  • תדירות גבוהה במתן שתן – האלמנט של דליפת השתן בדחיפות גורם לכך שיש צורך במתן שתן מספר גדול של פעמים ביום. במקרים רבים, אנשים הסובלים מדליפת שתן מעורבת נאלצים לתת שתן מספר פעמים גדול מהרגיל, ולא פעם מתעוררים בלילה על מנת ללכת לשירותים.
  • דליפה זמן קצר אחרי הופעת הצורך להשתין – בגלל התכווצות מוגברת של שלפוחית השתן, אנשים רבים הסובלים מדליפת שתן מעורבת לא מצליחים להתאפק לאורך זמן, ומספר דקות לאחר שמופיע הצורך להשתין עלול לברוח מעט שתן.

הסיבות לדליפת שתן מעורבת

הסיבות לדליפת שתן מעורבת הן בעצם הסיבות הגורמות לדליפת שתן במאמץ ולדליפת שתן בדחיפות:

  • הריון ולידה – גורמים להיחלשות שרירי רצפת האגן ולכן תורמים לאלמנט של דליפת השתן בלחץ.
  • מחלות נוירולוגיות – גורמות לפגיעה בעצבוב של שלפוחית השתן ולכן תורמות לאלמנט של דליפת השתן בדחיפות. מדובר על סוגים רבים של מחלות נוירולוגיות, כמו טרשת נפוצה, פרקינסון, אלצהיימר, פגיעה בחוט השדרה וכו'.
  • פגיעה בשלפוחית השתן עצמה – מצבים בהם מופיעה פגיעה בשלפוחית השתן עצמה, כמו לדוגמא דלקת בשלפוחית השתן, גידול שפיר או ממאיר בשלפוחית השתן ומצבים נוספים עלולים לתרום לדליפת שתן בדחיפות, ולכן להתבטא בדליפת שתן מעורבת.

שני סוגי דליפת השתן – סיכוי גדול יותר לדליפה

מכיוון שדליפת שתן מעורבת כוללת מרכיבים משני סוגי דליפת השתן, אצל אנשים רבים הדליפה המעורבת מופיעה גם במידה והגורמים לה קלים ביותר. כך לדוגמא, אישה אחרי מספר לידות הסובלת מחולשה קלה של שרירי רצפת האגן אשר אינה מתבטאת בבריחת שתן עלולה להתחיל לפתח דליפת שתן מעורבת במקרים של פגיעה בשלפוחית השתן (כמו לדוגמא דלקת בשלפוחית השתן).

במילים אחרות, בעוד כל גורם הוא קל יחסית בפני עצמו ואינו מוביל לדליפת שתן, שילוב הגורמים עלול במקרים רבים להתבטא בדליפת שתן מעורבת. ולכן, הופעה של דליפת שתן באופן פתאומי בדרך כלל מרמזת על דליפת שתן מעורבת אשר התפתחה לאחר שמספר גורמים המובילים לדליפת שתן באו לידי ביטוי.

טיפול בדליפת שתן מעורבת

בדרך כלל, טיפול בגורם אחד לדליפת השתן (כמו לדוגמא לפגיעה בשלפוחית) עוזר להפסיק את הדליפה בצורה טובה. במקרים אחרים, יש צורך להתייחס לשני הגורמים על מנת לאפשר טיפול יעיל יותר אשר יעזור להפחית באופן טוב יותר את הדליפה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

בריחת שתן בחורף – טיפים יעילים להתמודדות עם דליפת שתן בעונת החורף הקרה

דליפת שתן מעורבת

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב