דליפת שתן כרונית

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דליפת שתן כרונית היא דליפת שתן אשר לא ניתן לשלוט בה ולא מושג שיפור מבחינת הסימנים שלה גם אחרי נסיונות טיפול רבים. דליפת שתן כרוניתבאופן כללי, דליפות שתן רבות הן ברות טיפול, במידה ומאבחנים בצורה נכונה את הגורם להם וניתן לטפל בו.

קיימים מקרים, בהם הגורם לדליפת השתן אינו ניתן לטיפול (כמו לדוגמא מחלה כרונית) או שלא ניתן לאבחן בצורה נכונה את הסיבה לדליפת השתן.

דליפת שתן כרונית מתבטאת בדרך כלל כדליפת שתן מעורבת, אשר מתאפיינת בדליפת שתן בזמן מאמץ, עליה בתדירות מתן השתן ובריחת שתן זמן קצר אחרי הופעת הצורך להשתין. הבעיה הגדולה של דליפת השתן הכרונית, היא כמובן פגיעה קשה באיכות החיים והופעת סיבוכים שונים, המופיעים על רקע חוסר היכולת לשלוט במתן השתן.

הגורמים העיקריים לדליפת שתן כרונית

דליפת שתן כרונית מופיעה כפי שהוזכר כתוצאה ממחלת רקע קשה ביותר או כאשר הגורם לדליפת השתן חמור ביותר ולא ניתן לטפל בו. הגורמים העיקריים לדליפת שתן כרונית הם:

  • פגיעה בשרירי רצפת האגן והשוערים – במידה והפגיעה בשרירים אלה קשה ביותר, לא ניתן לטפל בה והמטופלים נאלצים לסבול מדליפת שתן כרונית.
  • פגיעה בעצבוב שלפוחית השתן והשוערים – בריחת שתן שמופיעה לאחר ניתוח ערמונית וניתוחי אגן אחרים או לאחר תאונות דרכים קשות, אשר כתוצאה מופיעה פגיעה קשה בעצבוב המתבטאת בדליפת שתן כרונית. הפגיעה העצבית יכולה להופיע בחוט השדרה, הסעיפים שלו או בעצבים הקטנים המעצבבים את כיס השתן והשוערים, וכל פגיעה כזו עלולה להוביל לאי שליטה על מתן שתן.
  • מחלות רקע כרוניות – מחלות שונות יכולות להשפיע על מערכת השתן ולמנוע את היכולת לשלוט במתן השתן בצורה טובה. בדרך כלל מדובר על מחלות של מערכת העצבים, כמו טרשת נפוצה, פרקינסון, שבץ מוחי, גידולים מוחיים אשר לא ניתנים להסרה ומחלת אלצהיימר אשר עלולים להתבטא בדליפת שתן.
  • גיל מבוגר – דליפת שתן כרונית שכיחה מאוד אצל קשישים, וככל שהגיל עולה שלפוחית השתן ושאר מרכיבי מערכת השתן מזדקנים ולא מצליחים להתמודד עם השליטה על השתן כראוי.

סיבוכים של דליפת שתן כרונית

לדליפת שתן כרונית מספר סיבוכים, אשר מבטאים את הבריחה הכרונית של שתן ואת חוסר היכולת של שלפוחית השתן להתמודד כראוי עם השליטה על השתן. הסיבוכים העיקריים הם:

  • דלקות חוזרות בדרכי השתן – סיבוך שכיח מאוד, אשר מופיע בעיקר בגלל החולשה היחסית של שלפוחית השתן וחוסר היכולת שלה להתמודד עם הזיהומים. כמו כן, טיפול בקטטר לדליפת שתן כרונית מעלה גם כן את הסיכון להתפתחות זיהומים קשים בדרכי השתן, ולכן מומלץ להשתמש בקטטר רק במקרי הצורך.
  • מחלות עור – החומציות של השתן הבאה במגע תדיר עם העור יכולה לעורר מחלות עור שונות, כמו פריחה, זיהומים, כיבים ושלל מחלות עור אחרות. מחלות אלה מופיעות בגלל שהעור רטוב באופן כמעט קבוע ובא במגע עם השתן החומצי, ובסופו של דבר סיבות אלה מובילות לפגיעה בעור.

פגיעה באיכות החיים

אחת הבעיות החשובות ביותר המופיעה על רקע דליפת שתן כרונית היא פגיעה באיכות החיים. במידה ודליפת השתן מופיעה אצל צעירים, היא עלולה להגביל מאוד ולגרום למבוכה רבה ופגיעה במישור הפסיכוסוציאלי. השינויים העיקריים המופיעים כתוצאה מדליפת שתן כרונית הם:

  • הפרעה לתעסוקה – דליפת השתן הכרונית מתבטאת פעמים רבות בתדירות גבוהה מאוד של הליכה לשירותים. במקרים אלה, עלולה דליפת השתן לפגוע ביכולת התעסוקה של האדם הסובל ממנה ולגרום לפיטוריו.
  • הגבלה בפעילויות היום יום – אנשים הסובלים מדליפת שתן כרונית יעדיפו תמיד להיות קרובים לשירותים, וזאת על מנת שיוכלו להשתין מהר לפני שהשתן בורח. ולכן, יימנעו מהימצאות במקומות בהם אין שירותים בקרבת מקום, כמו לדוגמא איצטדיוני כדורגל ומקומות נוספים.
  • מבוכה ופגיעה במישור החברתי – דליפת שתן כרונית פוגעת כמובן במישור החברתי, מורידה את הביטחון העצמי וגורמת לרצון להימנע ממפגשים חברתיים בגלל הבושה מההפרעה.
דליפת שתן כרונית

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב