הקשר בין טחורים לבריחת שתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טחורים ובריחת שתן הקשר בין טחורים ובריחת שתן נעוץ בעובדה כי מקור שתי הבעיות הללו הינו בחולשה של רצפת האגן. לאחר היריון ממושך ולידה קשה, הם עלולים להופיע במקביל.

כמו כן, הן הטחורים והן בריחת השתן הינם תופעות אשר עלולות להופיע בעיתות לחץ, אשר מזרז את הופעתם המשולבת.

מה הקשר בין טחורים לבריחת שתן?

טחורים הינם למעשה יציאת הורידים אשר נמצאים באופן טבעי בפי הטבעת אל מחוצה לו. הם יופיעו לאחר לחץ על הרקטום, כמו לאחר לידה או מצב של עצירות ממושכת. כמו כן, הם עלולים להופיע גם במהלך ההיריון כתוצאה מלחץ הרחם על כלי הדם באגן ושינויים הורמונליים טבעיים המתרחשים בתקופה זו. מידע מקיף כאן

הטחורים עלולים להיות פנימיים (כאשר מיקומם יהיה בתוך הרקטום) או חיצוניים (כאשר הם יופיעו כבר בפי הטבעת). הסימפטומים אשר יורגשו יהיו כאבים, צריבה לאחר יציאה, ולפעמים אף דימום בעת היציאה אשר תיראה על האסלה או בנייר הטואלט.

בדרך כלל לא יינתן טיפול כלשהו לטחורים. ההקלה על הכאבים עשויה להיות לאחר אמבטיה חמימה, ניקוי האזור באופן עדין, אכילה מאוזנת אשר תפחית את מקרי העצירות, ונטילת משככי כאבים. כמו כן, קיימות משחות רבות אשר עשויות להקל ולסייע. הטחורים יעברו מאליהם, עם או ללא תרופות או אמצעי סיוע, לאחר מספר ימים או שבועות.

מתי מתרחשת דליפת שתן?

דליפת שתן עלולה להופיע במספר סוגים. האחת, תופיע בזמן מאמץ (stress incontinence) כמו בעת שיעול, התעטשות או בעל מצב אחר בו הלחץ התוך בטני עולה. מצב זה עלול להופיע לאחר לידה, כאשר השרירים הבטניים רפויים ושרירי רצפת האגן חלשים.

צורה שנייה של דליפת שתן, עלולה להופיע כהתבטאות של דחיפות. הסימפטומים יהיו קושי בהתאפקות בחיי היום יום, ואי יכולת לרוץ לשירותים בזמן הנדרש. מצב זה עלול להופיע בעת היריון, כאשר גודל הרחם לוחץ על שלפוחית השתן ומזרז את התרוקנותה.

למרות שכיחות התופעה, נשים רבות אינן מטפלות בבעיה זו. תופעה זו עלולה להחמיר עם הזמן, ולגרום לבעיות רגשיות וחרדה, מעבר לבעיות הפיסיות הלא נעימות איתן מתמודדות הנשים. טיפול פיזיותרפי, עד כדי ניתוח הינם הטיפולים המוצעים לאישה, על פי דרגת החומרה ממנה היא סובלת. ישנם עזרים, כמו חיתולים למבוגרים אשר מסייעים להתמודד עם הבעיה עד טיפולה האולטימטיבי.

הקשר בין טחורים ודליפת שתן

הקשר בין שתי התופעות, יכול להימצא כאשר שרירי רצפת האגן חלשים ורפויים עד כדי צניחת איברים. שרירי רצפת האגן נועדו לתמוך בשלפוחית השתן, ברחם וברקטום. כל פגיעה או ליקוי באחיזה זו, יגרור שורה ארוכה של תסמינים וליקויים, אשר ישפיעו באופן זה או אחר על איכות חייה של המטופלת. צניחת איברים עלולה להתרחש בקרב נשים לאחר לידות מרובות, או בגילאי המעבר.

פעמים רבות, אבחון חולשת השרירים לא יהיה כה קל. המטופלים יתלוננו על כאבים ותופעות כמו טחורים ודליפות שתן. הם עלולים להתלונן גם על כאבים בעת קיום יחסי מין ועוד. הטיפול השמרני בחולשת שרירים הוא התעמלות ופיזיותרפיה אשר מסייעת לחיזוק השרירים, כמו למשל שיטת פאולה, תרגילי קיגל ועוד. גם האבחון של צניחת איברים יהיה מורכב ומאוחר לפעמים, וידרוש דיאגנוזה שתבחן מספר פרמטרים.

 הכאבים יבואו לידי ביטוי בהרגשה של משיכה וחוסר נוחות בנרתיק. ככל שהטיפול ייעשה מוקדם יותר ובאופן הממוקד ביותר, הוא יוכל להשפיע ולשפר לאין ערוך את איכות חייה של המטופלת. יש לזכור כי מספר הנשים אשר סובלות מחולשת שרירי האגן הינו רב, ולכן על רופאי המשפחה והגניקולוגים להיות מודעים לבעיה זו ולנסות לאבחן אותה ולטפל בה.

טחורים ובריחת שתן

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב