חוות דעת רפואית לבריחת שתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

????????חוות דעת רפואית היא מסמך רפואי בעל תוקף משפטי הנכתב על ידי רופא מומחה. מטרת חוות הדעת לספק לגורמים הרלוונטיים רקע בנוגע לנזק שנגרם לתובע בתביעות המוגשות למוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח, לקצין התגמולים של משרד הביטחון, לבתי המשפט בצירוף לתביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית ועוד.

חוות דעת רפואית בתביעות של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות בכל הקשור לבריחת שתן. כך לדוגמה אבחון לקוי של הגורמים לבריחת שתן עלול להוביל לכך שהמטופל יקבל טיפול שאינו מתאים, מה שעשוי לגרום להחמרת הבעיה. כמו כן לא אחת טיפול לא מתאים או ניתוח שבוצע ברשלנות עלולים לגרום להתפתחות של בריחת שתן. בכל אחד מהמקרים האלו, ייתכן כי ישנה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

לפי תקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, יש לצרף חוות דעת רפואית לכל תביעה העוסקת בנזקי גוף, אלא אם כן מדובר בתביעות שעניינן תאונות דרכים. ההיגיון העומד מאחורי הקביעה הזו פשוט – השופט היושב בדין אמנם בקיא ברזי החוק והמשפט, אך לא מתמצא מספיק בעניינים רפואיים על מנת להבין לצדו של מי מהצדדים עומד הצדק. אי לכך, התביעה המשפטית צריכה להיות מוגשת בליווי מסמך מפורט שבו שוטח הרופא המומחה את נסיבות המקרה, לרבות תיאור הנזק שנגרם לתובע, תיאור של מקרה הרשלנות, הסבר אודות האופן הנכון שבו היה צריך הרופא לנהוג ועוד.

כמובן שגם הצד הנתבע רשאי להגיש חוות דעת מטעמו בנוגע למקרה ובחלק ניכר מהמקרים על מנת לשפוט בין הצדדים, ממנה בית המשפט רופא מומחה מטעמו המספק חוות דעת רפואית שלישית. חשוב לציין כי במקרים חריגים ניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית מבלי לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית. עם זאת, בכל מקרה שבו לא תוגש חוות דעת רפואית עם כתב התביעה, לא ניתן יהיה למקסם את סכום הפיצויים.

חוות דעת רפואית בתביעות ביטוח

רבים לא יודעים זאת, אבל בריחת שתן חמורה יכולה בנסיבות מסוימת להצדיק קביעת נכות ברמה מסוימת. על מנת לבחון האם אכן מדובר בבריחת שתן חמורה מספיק המצדיקה אחוזי נכות, יש להתייצב בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. החלטות הוועדה הן אלו הקובעות גם את ההתייחסות של חברות הביטוח, במקרים בהם מדובר באדם שדאג לרכוש פוליסת ביטוח פרטית המכסה אותו כנגד מקרה של בריחת שתן.

לא אחת התביעה להכרת המבוטח כסובל מנכות על רקע בריחת שתן נדחית על הסף וכן במקרים מסוימים נפסקים אחוזי נכות בגובה נמוך משהמבוטח מאמין כי הוא זכאי לו. במקרים האלו ניתן בהחלט לערער על החלטת הוועדה הרפואית באמצעות חוות דעת רפואית של רופא חיצוני.

חוות דעת רפואית לקצין התגמולים של משרד הביטחון

חוות דעת רפואית יש להגיש גם כאשר מגישים תביעה לקצין התגמולים של משרד הביטחון. תביעות אלו מוגשות על רקע פגיעות ונזקים רפואיים שנגרמו עקב חבלות ופציעות או תנאי שירות במהלך שירות ביטחון. גם במקרה הזה, חוות דעת רפואית תסייע לבסס את טענות התובע ולמקסם את הסיכוי שיכירו בו כנכה.

עוד מידע נוסף על בריחת שתן:

בעיות בתפקוד המיני

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב