דליפת שתן בקיץ

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דליפת שתן בקיץקיץ פירושו בדרך כלל בגדים קלים יותר ושפע פעילויות בחוץ. עבור נשים המתמודדות עם דליפת שתן בקיץ, הקיץ אינו חייב להפוך לתקופה מלחיצה, כל עוד הן מקפידות על אמצעי הזהירות הנכונים.

הגורמים לבריחת שתן בקיץ

בימי הקיץ החמים, גוברת תחושת הצמא וקיימת נטייה לשתות יותר נוזלים, מים, מיצים, משקאות קלים, קפה קר, משקאות מוגזים, ואלכוהול (יוצאים יותר לים, יוצאים יותר למסיבות ועוד). בנוסף, קיימת נטייה לצרוך יותר פירות, ירקות וסלטים קלים, אשר בדרך כלל מומלצים על ידי כל אנשי הבריאות והתזונאים, אך מהצד השני, הם כרוכים בהשתנת יתר.

עבור אישה הסובלת מדליפת שתן, עלול מצב זה להיות בעייתי יותר. חשוב להקפיד להתייעץ עם רופא או תזונאית על מנת להתמודד עם המצב, אך בשום אופן אין לנקוט בגישת צמצום השתייה (בעיקר מים) רק על מנת למנוע את הדליפה.

טיפים ודרכי התמודדות עם דליפת שתן בקיץ

אם אישה נתקלת בבעיות שליטה בשלפוחית השתן, עליה להימנע מחומרים מגרים ידועים, במיוחד לפני אירועים בהם הגישה לחדר השירותים עשויה להיות מוגבלת. חומרים מגרים כוללים אלכוהול, קפאין, סוכר, ממתיקים מלאכותיים, מזונות חריפים ומזונות חומציים כגון עגבניות ופרי הדר.

בנוסף להקפדה על מספר כללי תזונה ושתייה פשוטים, יש להשתמש במוצרים המיועדים להתמודד עם דליפת שתן בקיץ. כלומר, נשים עדיין יכולות להתלבש על פי אופנת הקיץ, ועדיין לחוש בטוחות.

אלו השיטות המומלצות להתמודדות עם בריחת שתן בקיץ:

תחתונים רחיצים – דליפת שתן בקיץ אין פירושה הימנעות מרחצה בים או בבריכה. תחתונים רחיצים, אשר נועדו לשימוש חוזר, סופגים דליפה וניתן ללבוש אותם מתחת לבגד הים. הם נועדו לצבור כמויות גדולות של בריחת שתן.

תחתוני צללית – נשים המעוניינות להמשיך לשמור על כושר בקיץ, יכולות לסמך על תחתוני צללית. הם חד פעמיים, באיכות גבוהה, ומותאמים ומרגישים כמו תחתונים רגילים.

רפידות – הצורה המעוגלת הנוחה של הרפידות מאפשרת פעילות רגילה תוך הגנה בטוחה במהלך פעילויות הקיץ. הרפידות קלות וארוזות באופן המקל את השמירה על הדיסקרטיות, וניתנות לנשיאה גם בתיק קטן.

קבלת טיפול מתאים – חלק מהנשים הסובלות מדליפת שתן מנסות להתמודד עם הבעיה בעצמן באמצעות פתרונות שאינם אופטימאליים כגון הימנעות מיציאה מהבית, או חמור מכך, הימנעות משתייה בכמות מספקת. בכך הן מפספסות את החיים וגורמות לבידוד עצמי. יש להבין כי בריחת שתן יכולה להיות מטופלת כראוי. מומלץ להתייעץ עם הרופא על מנת לברר את הגורם לדליפת השתן ודרכי הטיפול המומלצות. הטיפולים כוללים מוצרי ספיגה, תרופות, מכשור רפואי ושינויים באורח החיים. בנוסף, ניתן לנסות טכניקות שונות כגון תרגילים גופניים שנועדו לשלוט במצב. כך או אחרת, מציאת הטיפול הנכון יכולה לסייע למצב ולהשיב את הביטחון העצמי הכרוך ביציאה מהבית בקיץ.

לאט אך בטוח – אם אישה אינה מרגישה בנוח לצאת מהבית בקיץ בגלל דליפת השתן, מומלץ לה להתחיל לאט. לתכנן פעילויות בחוץ, אך במיקום קרוב לשירותים ציבוריים, כגון פיקניק בחוף ים שבו יש חדר רחצה פתוח. לאחר מכן ניתן להוסיף בהדרגה פעילויות אחרות ולהגדיל את רמת הנוחות בפעילויות הקיץ.

טיפול בעור – נשים הסובלות מבריחת שתן עלולות להיות מועדות לפריחות או דלקות עור היות והשתן מגרה את העור, וחום הקיץ מחמיר את המצב. הדרך הטובה ביותר למנוע בעיות אלו היא לשמור על עור נקי ויבש.

מומלץ לשאת סט נוסף של בגדים במקרה של דליפה – אך אם אישה משתמש במוצרי ספיגה, עליה לוודא כי היא מחליפה אותם באופן קבוע. ניתן גם להשתמש במשחות על מנת להגן על העור מפני השתן, אך רק בהמלצת ואישור הרופא.

ראו גם:
טיפול לייזר לבריחת שתן

דליפת שתן בקיץ

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב