בריחת שתן בחורף – עצות שימושיות

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אין ספק שבמהלך החורף התסמינים של בריחת שתן נוטים להחמיר. יש לכך מגוון סיבות, כשבין היתר רובנו נוהגים ללגום בעונה בריחת שתן בחורף – עצות שימושיותהגשומה כמות גדולה יותר של משקאות חמים כמו קפה או תה, המכילים קפאין שהינו חומר משתן. אי לכך, אדם הסובל גם כך מתסמינים של בריחת שתן, עשוי לסבול מהחמרה של התסמינים בעקבות השינוי בהרגלי צריכת הקפאין שלו.

כמו כן במהלך החורף הגוף מפריש פחות נוזלים בהזעה וכתוצאה מכך, כמות גדולה יותר של נוזלים מופרשת בשתן: השלפוחית מתמלאת במהירות גבוהה יותר מאשר בקיץ והעומס המופעל עליה, רב יותר בהתאם. מעבר לכל זה, כשאנחנו נמצאים בסביבה קרה העצבים שמעצבבים את שרירי שלפוחית השתן, נוטים להיות פעילים יותר. מסיבה זו, גם אנשים שלא סובלים מבריחת שתן, מדווחים על עלייה בתדירות ההשתנה במהלך העונה הקרה.

אם גם אתם סובלים מהחמרה בהסתמנות של בריחת השתן במהלך החורף, המאמר הזה מוקדש לכם. תמצאו בו חמישה טיפים שימושיים להתמודדות עם התופעה.

1. שימו לב לצריכת הקפאין שלכם

כפי שציינו, צריכה מוגברת של קפאין בעונה הקרה, עשויה להחמיר את ההסתמנות של בריחת שתן. למעשה, כיוון שישנם גורמים נוספים המובילים להחמרה, יתכן שיש לתת עדיפות להפחתת הכמות עד הימנעות מוחלטת. זה המקום לציין שלא רק בקפה או בתה יש קפאין אלא במגוון רחב של משקאות נוספים כמו שוקו, משקאות קולה או משקאות אנרגיה למיניהם. מעבר לכך, לא אחת ניתן למצוא כמויות לא קטנות של קפאין גם במאכלים שונים כמו שוקולד, גלידה בטעם קפה וכיו"ב. צמצום צריכת הקפאין תוך מתן עדיפות להימנעות מוחלטת מצריכת קפאין, ללא ספק תפחית את חומרת הבעיה במהלך החורף והקיץ כאחד.

2. הקפידו להתרוקן לפני כל יציאה מהבית

כדי להפחית את הסיכוי ל"תאונות", מומלץ ביותר לרוקן את השלפוחית לפני היציאה לרחוב הקר מהבית או המשרד החם. מומלץ לאמץ את המנהג הזה באופן קבוע ללא קשר לצורך בהתרוקנות. זאת כיוון שגם אתם לא מרגישים צורך להתרוקן, רוב הסיכויים שהשלפוחית שלכם לא ריקה לגמרי. לכן במקום לקחת סיכון, פשוט בקרו בחדר הנוחיות לפני שאתם יוצאים החוצה.

3. הימנעו משהות ארוכה במקומות קרים עד כמה שניתן

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה המציקה היא להימנע משהייה במקומות קרים במידת האפשר ואם אתם יודעים שתיאלצו לבלות בסביבה קרה במשך זמן רב, ודאו מראש שאתם לבושים היטב. בהקשר זה יש להמליץ כי אם אתם חווים את התופעה מדי חורף, נראה שהגיע הזמן לשדרג את המלתחה החורפית שלכם. אמנם אנחנו לא באירופה אבל אין שום סיבה שלא תצטיידו בכפפות איכותיות, רפידות מבודדות לנעליים ואפילו מחממי אוזניים. כמו כן בזמן שנמצאים בסביבה קרה, מומלץ לאמץ שיטות שיסייעו לכם להתחמם כמו להצטייד בשקיות חמות מבעוד מועד ולהניח אותן בכיסי המעיל, לבצע מדי פעם תרגילי התעמלות וכיו"ב.

4. בדקו שיטות טיפול חדשות

אם עד כה הבעיה נמצאה בשליטה תוך שימוש בשיטות טיפול כאלו ואחרות, שהפכו לפחות יעילות עם ירידת הטמפרטורות, יתכן מאוד שהגיעה העת להכניס שינויים בתכנית הטיפולים הקבועה שלכם. כך לדוגמה ניתן לפנות לרופא המטפל ולבקש לקבל מרשם לתרופות נגד בריחת שתן מסוג אחר או לשנות את המינון של התרופה הקבועה שניטלת בשגרה. בנוסף ניתן להתנסות בשיטות טיפול נוספות כמו תרגילי קיגל למשל, המסייעת לנשים רבות בכל רחבי העולם להשיג שליטה טובה יותר ולחזק את שרירי רצפת האגן.

5. אל תשכחו להצטייד במוצרי ספיגה למבוגרים

אם עד היום נמנעתם משימוש במוצרי ספיגה למבוגרים, יתכן שבעונה הקרה כדאי לשקול את הנושא מחדש. בשנים האחרונות זכינו לראות לא מעט חידושים בתחום מוצרי הספיגה למבוגרים: אם בעבר הכרנו אך ורק חיתולים למבוגרים, הרי שהיום ישנו מגוון רחב ביותר של מוצרי ספיגה דיסקרטיים כמו תחתונים סופגים או פדים סופגים, שאיש זולתכם לא יהיה מודע לכך שאתם משתמשים בהם.

בריחת שתן בחורף – עצות שימושיות

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב