יוגה לדליפת שתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

יוגה לבריחת שתןבריחת שתן היא בעיה נפוצה, בעיקר בקרב נשים. היא מתרחשת בתדירות גבוהה יותר בקרב קשישים, אך כמעט 7% מהנשים הצעירות, כלומר, 1 מתוך 14 נשים, בגילאים שבין עשרים עד ארבעים, סובלות מבעיות משמעותיות בשליטה בסוגרים. ככל שאדם מתבגר, הוא נוטה יותר לפתח בעיות של שלפוחית דולפת. כשליש מהנשים מעל גיל שמונים סובלות מבעיה זו.

החדשות הטובות הן שניתן לשפר את המצב בשיטה טבעית והוליסטית שהוכחה על ידי מדענים כיעילה. היא מראת את כל הסוגים הנפוצים ביותר של בריחת שתן בקרב נשים. טכניקת היוגה שפותחה לפני מאות שנים מאפשרת שיטת טיפול והתמודדדות מצוינת למניעת דליפות שתן ולשמירה על בריאות השלפוחית.

מאפייני בריחת שתן

רוב הנשים הסובלות מבריחת שתן חוות תסמינים של דליפה במהלך מצבי לחץ בבטן כגון: שיעול, צחוק, עיטוש ופעילות גופנית מאומצת, העלולים לגרום לשחרור שתן שאינו רצוי ובלתי הולם מבחינת הזמן והמקום. התופעה לא מלווה בכאב או חוסר נוחות גופני בדרך כלל, אולם היא מלווה במבוכה. הגורם השכיח ביותר לבעיה זו הוא חוסר תפקוד השופכה. כלומר, שרירי רצפת האגן נחלשים או שהרקמות הסובבות אותה קרועות והשופכה אינה יציבה.

סוגי בריחת שתן אחרים כוללים התפרצות פתאומית של דחף חזק להטיל שתן, בשילוב עם אובדן כמויות שתן גדולות לפני היכולת להגיע לשירותים. בעיה זו מתרחשת בתדירות גבוהה יותר בקרב גברים ונגרמת כתוצאה מערמונית מוגדלת או רקמת צלקת המשבשת את הזרימה הטבעית והשליטה על הסוגרים.

סוגי יוגה לבריחת שתן

יוגה יעילה ביותר לאנשים הסובלים מבריחת שתן, אך היא מסייעת אף לאנשים הסובלים מסוגים שונים של בעיות שליטה בסוגרים. היוגה המודרנית ממליצה להשתמש במספר תנוחות ישיבה, בגב זקוף, תוך הפעלת לחץ על הנקבים באמצעות העקב על מנת לשפר את המודעות לנקודות הנכונות של הריכוז הנפשי.

תרגילי היוגה מסייעים לפתח מודעות, להגביר את ההרפיה, ולהקל על חרדה ומתחים. ניתן להסתייע בתרגילים שפותחו במיוחד כתכנית טיפול בטוחה המיועדת לנשים מבוגרות, כולל נשים הסובלות מבעיות מגבלות ניידות קלות.

תכנית היוגה המיועדת לטיפול בבריחת שתן משפרת את בריאות האגן ומלמדת נשים לשמר את כוח השרירים והאגן על מנת למנוע בריחה. כך משיגות נשים יותר שליטה על שרירי רצפת האגן מבלי להזדקק לטיפולי שיקום יקרים ופולשניים.

תנוחת המושב – זוהי תנוחה המבוצעת בעמידה, המתוכננת לתרגל מניעת בריחת שתן. במהלכה יש לדחוף לאחור את הישבן ולהקפיד שעמוד השדרה יהיה מיושר ושהירכיים יהיו בקו ישר עם הברכיים. בתנוחה זו ניתן לשלוט על שרירי הסוגרים והירכיים הפנימיות.

חיזוק רצפת האגן ושרירים טבעתיים – תרגיל זה נקרא באנדהא, שפירושו "לקשור" או "לנעול". בהתייחסות לבעיות בריחת שתן, מאפשר התרגול את נעילת שרירי הנקבים. תרגיל זה מפעיל את צ'קרת הבסיס היושבת על עצם הזנב, במהלכה יש לכווץ את פי הטבעת כלפי עצם האגן הקדמית. תרגול זה מגביר את אנרגיית החיים ואינו מאפשר לחמצן החודר לגוף עם הנשימה "להימלט" דרך הפתחים התחתונים של הגוף.

תנוחת הגמל –זהו תרגול מצוין נוסף לנשים הסובלות מבריחת שתן שאינה רצונית. תנוחה זו מבוצעת כשהראש מכופף אל הברכיים, לתרגול שרירי הסוגרים בשילוב עם שרירי הירכיים הפנימיות. תנוחה זו מפעילה את האיברים הפנימיים של הבטן התחתונה, ואת השרירים החיצוניים. תרגול קבוע של תנוחה זו משפר באופן משמעותי את דליפת השתן ומפחית את תדירות הדליפות ומוביל לשליטה גבוהה יותר על הסוגרים.

תסמיני בריחת שתן ידועים ומוכרים לעולם הרפואה כבר מאות בשנים ונמצאו לה פתרונות טבעיים עתיקים שונים. כיום מסייעת היוגה המודרנית לנשים רבות להתמודד עם בעיה זו ולמעשה לרפא אותה תוך השגת שליטה על דחפים שאינם רצוניים ושיפור ניכר באיכות החיים.

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב