בריחת שתן בזמן שינה

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בריחת שתן בזמן שינהמערכת השתן בגוף האדם היא מערכת מורכבת מאוד אשר פועלת כל הזמן וללא כל הפסקה, ולמעשה היא המערכת שאחראית על ניקוי הפסולת מהגוף פנימה אל החוץ. ליקויים ובעיות במערכת השתן בכלל ובשלפוחית השתן בפרט עלולים לגרום למצבים של חוסר שליטה בהטלת השתן גם במהלך היום וגם במהלך הלילה בעת שינה.

בריחת שתן היא דליפה של שתן החוצה באופן לא רצוי ולא נשלט. ברוב המקרים בריחת שתן ביום ובלילה מתרחשת בקרב ילדים אשר נמצאים בתהליכים של גמילה מחיתולים, אמנם הם לא לבד.

גם אנשים מבוגרים, ובעיקר המין הנשי סובלים מבריחת שתן החל מגיל 60 והלאה. בריחת שתן יכולה להיות במהלך היום וגם בזמן שינה, והיא נגרמת כאשר השרירים בשלפוחית השתן נהיים רפויים באופן בלתי נשלט.

אנשים מבוגרים מרגישים נבוכים מכל הנושא של בריחת שתן והם מנסים להסתיר זאת כמה שיותר. התופעה יכולה להביא אותם למצב של בדידות חברתית מכיוון שהם חוששים שמא אחרים יראו את המכנסיים רטובים, היא עלולה לגרום להסתגרות ואף לדכדוך ולדיכאון.

מהי הרטבת לילה?

הרטבת לילה היא תופעה שבה הטלת השתן נעשית בזמן שינה באופן לא רצוני מכיוון שישנה בעיה בשליטה על הסוגרים של שלפוחית השתן. תופעה זו של בריחת שתן תוך כדי שינה שכיחה במיוחד בקרב ילדים שזה עתה נגמלו מחיתולים והם נמצאים בתהליכי הסתגלות. התופעה פחות שכיחה אבל עדיין קיימת בקרב אנשים מבוגרים ובמיוחד קשישים ואנשים סיעודיים שחולים קשות.

גורמים להרטבת לילה

כאמור מעלה, פרט לילדים קטנים שנגמלים מחיתולים ומרטיבים בלילה, ישנם גם אנשים מבוגרים אשר סובלים מהתופעה. ישנן סיבות חולפות שגורמות לבריחת שתן בזמן שינה כמו מתחים נפשיים או קור אשר מעלים את התדירות של הטלת השתן, וישנן סיבות קבועות אשר דורשות טיפול מונע.

ישנן מחלות ותרופות מטפלות אשר משפיעות על שלפוחית השתן, כגון סוכרת, דלקות בדרכי השתן, אי ספיקת לב וערמונית מוגדלת את גברים. מחלות אלו והתרופות שנוטלים בעקבותיהן גורמות לבעיות של בריחת שתן ביום וגם בלילה תוך כדי שינה. חשוב לדעת שישנן תרופות חלופיות שניתן לקחת לטיפול במחלות אלו והן לא ישפיעו לרעה על שלפוחית השתן.

קיימות שתי סיבות נוספות שבגללן אנשים סובלים מהתופעה של בריחת שתן בזמן שינה. האחת היא שישנה תקשורת לא מאוזנת ולא תקינה בין האיתותים ששולח המוח לשלפוחית השתן לבין הסוגרים.

השנייה היא שיש פעילות יתר של שריר הדטרוזור שהוא למעשה הגורם לשליחת מסרים מוקדמים אל המוח על כך ששלפוחית השתן התמלאה (בעוד שהיא טרם התמלאה לגמרי) ואז מתגלה הצורך בהטלת שתן פעמים רבות במהלך היום, וישנם מצבים קיצוניים שבהם יש בריחת שתן בזמן שינה.

טיפול תרופתי ודרכי מניעה

ישנם סוגים שונים של תרופות אשר נועדו על מנת שנוכל לשלוט בשלפוחית השתן, הן במהלך היום והן במהלך הלילה בזמן השינה.

יש תרופות אשר גורמות להאטה בייצור השתן ועל ידי כך הן מקלות על שלפוחית השתן, יש תרופות אשר גורמות לחסימה של שליחת איתותים עצביים מהמוח שמשדרים לשלפוחית השתן שהיא צריכה להתכווץ בטרם התמלאה, ויש תרופות אשר גורמות לצמצום הגודל של בלוטת הערמונית אצל המין הגברי.

בריחת שתן בשינה – כך הרפואה המשלימה מציעה פתרונות נהדרים להתמודדות עם בריחת שתן בחלום

בריחת שתן בשינה היא אינה פשוטה בכלל, והיא גורמת לאנשים רבים אשר סובלים ממנה למבוכה רבה וקשה. אנשים רבים, מתארים את בריחת השתן בשינה בתור – בריחת שתן בחלום. כיום, הרפואה המשלימה מציעה מספר פתרונות שעשויים להיות נהדרים עבור אנשים שסובלים ממקרים של בריחת שתן בחלום. הרפואה המשלימה, היא רפואה שדוגלת בעיקרון הבא – לכל מחלה או הופעה של תסמין רפואי, ישנה סיבה רגשית שעומדת מאחוריה ואז הגוף נוטה לצאת מאיזון.

כך למעשה, על פי הרפואה המשלימה, סיבות רבות כמו – דכאון, חרדה, סטרס נפשי, לחץ, וכיוצא בזאת – עשויים לגרום להופעה של מחלות ותסמינים רפואיים שונים, לדוגמת בריחת שתן בשינה. אצל אנשים רבים שסובלים מבריחת של השתן בשינה, יש גם לחצים רבים משינה, נדודי שינה שמובילים לחרדה, וכיוצא בזאת. במידה שתבחרו לטפל במצבים של בריחת שתן בשינה בעזרת הרפואה המשלימה,

להלן מספר טיפולים שהרפואה המשלימה מציעה בנושא:

  • דיקור סיני – דיקור מסייע לאזן את הגוף ועבור אנשים הסובלים מסטרס מוגבר, מדובר באחד הטיפולים היעילים ביותר.
  • מדיטציה- בעזרת תרגול מדיטטיבי, ניתן למעשה להרפות את הגוף ולאמן אותו לשתן מחוץ לשעות השינה.
  • נטילת צמחי מרפא- יש כל מיני צמחים שיכולים להרגיע וגם לסייע בבעיה הזו.

הדבר החשוב ביותר הוא לאבחן את הבעיה בצורה נכונה ולהתאימה למטופל.

בריחת שתן בזמן שינה

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב