טיפול בגלי הלם לבריחת שתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בגלי הלם לבריחת שתןבריחת שתן היא תופעה הגורמת לתחושת אי נוחות עבור האנשים הסובלים ממנה. כאשר היא קיימת ברמה משמעותית, היא יכולה להביא לשיבוש בשגרת החיים ולגרום לאנשים להימנע אפילו מיציאה מהבית או מפגש עם אנשים אחרים. טיפול בגלי הלם משמש להקלה וריפוי בתחומים שונים כמו אורתופדיה והקלה על דלקות. לאחרונה החלו להשתמש בגלי הלם גם כטיפול בבריחת שתן.

מהי בריחת שתן?

בריחת שתן היא דליפה בלתי רצונית של שתן מן השלפוחית כתוצאה מאובדן שליטה בדרגה מסויימת על שלפוחית השתן. התופעה נחשבת לשכיחה יחסית, במיוחד בקרב אנשים מעל גיל 55, אך למרות שכיחותה היא גורמת למבוכה רבה בקרב הסובלים ממנה.

שכיחות התופעה בקרב נשים גבוהה יותר מאשר אצל גברים. במחקרים שונים נמצא כי מעל 25% מן הנשים סובלות מבריחת שתן במידה כזאת או אחרת, לעיתים באופן זמני (למשל אחרי לידה). בקרב גברים מדובר על 5-10% שסובלים מן התופעה. התופעה עולה עם הגיל.

מה גורם לבריחת שתן?

ישנם גורמים שונים לבריחת שתן:

בעיה תפקודית: בלי קשר למצבה של שלפוחית השתן והמערכת, ישנם אנשים המתקשים לבצע ריקון של שלפוחית השתן כתוצאה ממוגבלות כמו בעיה בניידות.

חסימת מוצא השלפוחית: חסימת מוצא השלפוחית תגרום לבעיה במתן שתן. כך קורה למשל כשישנה ערמונית מוגדלת.

צניחת איברי האגן: סיבה לבריחת שתן האופיינית לנשים במיוחד. צניחת איברי האגן ושלפוחית השתן ביניהם גורמת בעיקר לבריחת שתן במאמץ, עם עליית הלחץ התוך בטני למשל בזמן עיטוש או השתעלות. קורה לנשים רבות לאחר לידה.

בעיות במערכת העצבים: מחלות הקשורות למערכת העצבים כמו פרקינסון יפחיתו את הבקרה העצבית על השלפוחית.

גורמים נוספים הם מזון ושתיה מסויימים כמו אלכוהול או קפאין, דלקת בדרכי השתן ותרופות מסוימות.

מהו טיפול בגלי הלם?

טיפול בגלי הלם הוא טיפול באמצעות גלים קצרים השוברים את מהירות הקול ויעילים בסביבה מימית כמו הגוף. האנרגיה המגיעה באמצעות הגל יכולה להיות מכוונת לנקודה ספציפית או לאזור רחב יותר. סוג ועוצמת המכשיר יקבעו את יעילות הטיפול.

לאילו מטרות טיפול בגלי הלם יעיל במיוחד?

טיפול באמצעות גלי הלם מעודד טיפול עצמי של הגוף בדלקות או פגמים הקיימים בו. אם מדובר על דלקות באזור האגן, הן עלולות לגרום בין היתר לבריחת שתן ולכן כאשר בריחת שתן מלווה בדלקת באזור האגן, טיפול בגלי הלם יכול לשפר את המצב באופן משמעותי.

גלי הלם טובים גם לפירוק מצבורי סידן ששקעו במפרקי הגוף או גם אבנים בכליות אשר יכולות אף הן לגרום גם לבריחת שתן. גלי הלם מסייעים בכאבי שרירים ועצמות כמו דורבן העקב או מרפק טניס על ידי ריפוי רקמות החיבור בין עצמות ושרירים, ועידוד הגוף לייצר רקמת עצם חדשה במקום רקמת עצם פגועה.

כמה זמן נמשך טיפול בגלי הלם?

משך הטיפול בגלי הלם משתנה מאדם לאדם, תלוי בחומרת הבעיה בה מטפלים ובמצבו הרפואי הכללי. אם מדובר על גוף בריא יחסית וטיפול בבעיה ספציפית, התוצאות יכולות להיות כמעט מיידיות.

אם הבעיה מורכבת יותר תוצאות משמעותיות יכולות להגיע גם לאחר מספר חודשים של טיפול. בכל מקרה נדרשת תקופה של שלושה חודשי טיפול על מנת לקבוע את מידת ההשפעה של הטיפול והאם נדרש המשך.

איך נערך הטיפול?

הטיפול אינו פולשני ואינו ארוך. הוא נמשך כעשרים דקות במהלכן המטופל שוכב או יושב ומוצמד רפלקטור אל האזור המטופל. למכשיר בקרה מדויק על עוצמת גלי ההלם ועל תדירותם. בין הטיפולים ישנה הפסקה בת שבועיים.

האם ישנם מצבים בהם הטיפול אינו מומלץ?

הטיפול אינו מומלץ לבעלי קוצב לב, לסובלים מגידול סרטני, לסובלים מהפרעות עצביות או מתחת לגיל 18 כאשר עדיין ישנה גדילה של העצמות.

טיפול בגלי הלם לבריחת שתן

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב