טיפול במעכבי PDE5 למניעת בריחת שתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול במעכבי PDE5 למניעת בריחת שתןתרכובת בשם UK-92,480 נחקרה לפני לא מעט שנים כדי לבדוק את מידת יעילותה כטיפול במקרים של תעוקת לב ויתר לחץ דם. המחקרים הראו כי היא כמעט ואיננה משפיעה על תסמונות אלו, אולם המשתתפים במחקר דיווחו על השפעה רבה מאד על איכות זקפתם. דיווח זה הוביל את חברת פייזר, לרשום את התרכובת כפטנט בשנת 1996 ולהפוך אותה לתרופה רשמית המטפלת בהפרעות זקפה.

חמש שנים לאחר מכן, בשנת 2001, אושרו שתי תרכובות נוספות לאותה מטרה, המתבססות על חוסמי האנזים PDE5. חוסמי אנזים אלה הוכחו במחקרים רבים כיעילים מאד עבור גברים הסובלים מבעיות זקפה, אולם יחד עם זאת נלווה להם חסרון אחד: יש לקחת אותם במקביל לפעילות המינית, מה שהופך אותה לפחות ספונטנית ואף עלול גם לפגוע ביכולתם של בני הזוג לקיים יחסי מין.

השפעת מעכבי אנזים אלה על מערכת השתן

לאור דיווחים רבים שהתקבלו, על הקשר שבין הפרעות זקפה ולבעיות בדרכי השתן התחתונות, הוחלט לבחון לעומק את השפעתם של מעכבי אנזים PDE5 על דרכי השתן. על פי כמה תאוריות, דיכוי אנזימים אלה מוביל להצטברות תוך תאית בשרירה של שלפוחית השתן ושל הערמונית, מה שמוביל להרפיית השריר ולפתיחת צווארה של השלפוחית, כך שיתאפשר מתן שתן בקלות רבה יותר.

תאוריות אחרות סוברות כי פעילותן הלקויה של הערמונית ושל שריר שלפוחית השתן נובע מבעיות ספיקת כלי דם עורקיים לאזור האגן. שיפור באספקת הדם אל דרכי השתן יכול למנוע מקרים של בריחת שתן ולטפל באופן ישיר בכל התסמינים הקשורים לדרכי השתן התחתונות.

דוגמאות למחקרים שבוצעו

לקבוצה של 1,058 גברים הסובלים מתסמינים של בריחת שתן ושל הגדלה בערמונית, ניתנו חוסמי אנזים PDE5 במשך תקופה של 12 שבועות. בתום תקופת המחקר נמצא כי כל המינונים שניתנו (כמות של 2.5 מ"ג, 5 מ"ג, 10 מ"ג או 20 מ"ג לכל יום) שיפרו את התסמינים השונים באופן משמעותי. השיפור הופיע בהתאם לכמות שניתנה ובתוך 4 שבועות, 8 שבועות או 12 שבועות. תופעות הלוואי שנלוו לשימוש בחוסמי אנזים אלה היו נדירות מאד וניכר שמדובר בהצלחה גדולה.

במחקר אחר שבוצע מול 369 גברים הסובלים מבעיות של בריחת שתן והגדלה בערמונית, חולקו הגברים לשתי קבוצות: 189 מהם קיבלו חוסמי אנזים PDE5 ו – 180 מהם קיבלו אינבו. המינונים היו 50 מ"ג עד 100 מ"ג בכל ערב לתקופה של 12 שבועות. בתום המחקר נמצא שיפור משמעותי בתסמינים השונים וגם שיפור בזקפה. יחד עם זאת, ולכך לא נמצאה תשובה, לא נראה שיפור בעוצמת זרם השתן. במקביל, נמצא גם קשר בין הפרעות זקפה למדד מסת הגוף – BMI. לקבוצה של 1,506 גברים בטווח הגילאים 26 עד 70, גברים שאינם עוסקים בספורט כלשהו, ניתנו חוסמי אנזים אלה, שהובילו לשיפור בהפרעות הזקפה בקרב 22 גברים מתוך 23 גברים עם BMI של למעלה מ – 30. מדובר בשכיחות גבוהה מאד, בהשוואה לקבוצת הגברים עם BMI תקין.

לסיכום

מכאן, ולאור ממצאי המחקרים השונים שבוצעו מול גברים, תוך התייחסות לפרמטרים כמו בריחת שתן, בעיות זקפה וגם BMI גבוה, נמצא כי חוסמי PDE5 משפרים משמעותית את הפרעות הזקפה כשמדובר בגברים עם מדד מסת גוף גבוה מאד מהתקין, חוסמי PDE5 הניתנים למשך תקופה של 12 שבועות במינון של 50 מ"ג עד 100 מ"ג. לעומת זאת, חוסמי אנזים אלה משפרים גם תסמיני דרכי השתן, לרבות בריחת שתן, ללא קשר ל – BMI, למדד מסת הגוף של הנבדק ולכן יכולים לספק מענה טיפולי לקהל רחב יותר של מטופלים.

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב