חייבים לקום לשירותים מתוך שינה – על מה זה משפיע? 

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

לא מעט אנשים סובלים מהתעוררות לאורך שעות הלילה והשינה והתעוררות זו יכולה להשפיע באופן מהותי גם על חיי היום יום וגם על הבריאות הכללית. כיום ישנן דרכים רבות לפתור את ההתעוררות בלילה, אך מה ניתן לעשות כאשר מתעוררים לשירותים ומתקשים לחזור לישון? כל התשובות לשאלות בהמשך הכתבה, כדאי להמשיך לקרוא.

מדוע אנו מתעוררים לשירותים באמצע הלילה? 

כאשר אנו ישנים הגוף שלנו ממשיך לפעול, אם כי בעצימות נמוכה יותר. אנחנו שותים מים במהלך היום וגם בשעות הערב והדבר יכול להשפיע על כך שנצטרך ללכת לשירותים, אך מדוע זה קורה? בדרך כלל תהיה סיבה אחרת שתגרום להתעוררות, בדרך כלל זו תהיה סיבה בריאותית, אך לא רק. בשינה העמוקה לא נחוש את הצורך לקום לשירותים, אך כאשר השינה מופרעת, מורגש צורך ללכת לשירותים וצורך זה מפריע לחזרה לשינה עמוקה. כמו כן, הקימה לשירותים מעוררת וגורמת גם כן לקושי בחזרה למצב שינה וכך נוצר מעגל של קושי שמומלץ מאוד לטפל בו.  

כיצד משפיעה השינה הקלה על חיי היום יום? 

אם השינה בלילה קלה, מלווה בהתעוררות ובקימה לשירותים, איכות החיים יכולה להינזק באופן משמעותי. אנשים שקמים בלילה חווים עייפות כבדה גם במהלך היום, הם פחות מרוכזים, נוטים לעצבנות ובמקרים מסוימים מערכת החיסון שלהם נחלשת והם פגיעים יותר למחלות אחרות. כמוכן, אורח חיים שכולל שינה שאינה טובה יכול להוביל להתפתחות מחלות כרוניות שונות ולהעלות את הסיכון ללקות במחלות לב. 

התעוררות בלילה יכולה להיות ממגוון רחב של סיבות. היא יכולה להיות בגלל כאבים בגוף בשל מחלה או סימפטום אחר או פגיעה, הם יכולים להיות בשל ביעותי לילה, בשל בעיות בריאות שונות הקשורים לשלפוחית השתן או הכליות, על רקע נפשי והוא יכול להיות גם בשל כאבי גב בגלל מזרון לא נוח או כאבי צוואר בשל כרית שאינה מותאמת. 

התעוררות בשל דום נשימה בשינה

אחת הסיבות הנפוצות לבעיות שינה והתעוררות בלילה לשירותים היא דום נשימה בשינה. מדובר על תסמונת שיכולה להיות בדרגות שונות של חריפות, החל מדרגה קלה במיוחד ועד קשה ביותר שממש פוגעת באיכות השינה, באיכות החיים ובבריאות. היא נגרמת מכמה סיבות – זו יכולה להיות בעיה מולדת במבנה הפה והלסת, או בשל משקל גבוה במיוחד ועוד שלל סיבות שונות ומגוונות. 

אילו פתרונות מומלץ ליישם כדי לזכות בשינה טובה יותר?

אין ספק שהפרעות שינה שגורמות להתעוררות רבה פוגעות באיכות החיים, אך כדאי גם לדעת שבהחלט יש מה לעשות בנידון. כאשר מדובר על רקע אורתופדי, מומלץ לבחור מזרון וכרית נוחים ומותאמים. כמו כן, רצוי שסביבת השינה תהיה רגועה, שקטה ומוחשכת. 

אם מדובר על רקע בריאותי אחר כמובן שמומלץ לטפל בו בכל האמצעים ולבצע בדיקות בהתאם כדי להתאים טיפול רפואי שיקל על המצב ויחזיר את השינה לקדמותה. אם מדובר על דום נשימה בשינה, מומלץ מאוד להיעזר במכשיר סיפאפ שנועד להזרים לריאות חמצן טהור בהתאמה אישית על פי דרגת החומרה. המכשיר מסייע לזכות בשנת לילה איכותית ורצופה ובכך הוא תורם לבריאות הכללית של הגוף. 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב