זריקות קולגן לטיפול בבריחת שתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

זריקות קולגן לטיפול בבריחת שתןשלפוחית השתן והשופכה נתמכות באמצעות שרירים, רצועות ורקמות חיבור סביב בסיס שלפוחית השתן. תמיכה זו מונעת דליפת שתן. זריקות קולגן הינן הליך שבו מוזרק קולגן סביב צוואר השופכה ושלפוחית השתן, לטיפול בבריחת שתן בקרב נשים.

לאחר הריון, לידה, בתהליך הזדקנות או כתוצאה מנזק שנגרם על ידי הצטלקות לאחר ניתוח או הקרנות, אזור שלפוחית השתן עשוי להינזק או להיחלש, וכך נגרמת בריחת שתן, כלומר, מצב בו מתרחשת פעולה לא רצונית של שתן במהלך פעילות גופנית כגון שיעול, עיטוש, צחוק או אימון פיסי.

הליך זה הוצג לראשונה בשנות השבעים, והוא מבוצע באמצעות הזרקת קולגן סביב השופכה, במטרה לשפר את אובדן התמיכה של השלפוחית והשופכה.

מהלך טיפול בזריקות קולגן

זהו הליך מהיר, האורך בדרך כלל כעשרים דקות. הוא אינו כרוך בחתכים, כלומר, ניתן לביצוע תחת הרדמה מקומית של אפידורל. המנתח משתמש במכשיר אופטי דק על מנת לבחון את החלק הפנימי של השופכה ושלפוחית השתן, ולאחר מכן מחדיר מחט דקה להזרקת קולגן.

בדרך כלל יש צורך בשלוש זריקות המבוצעות סביב השופכה. הכמות המדויקת של הקולגן המשמש להליך תלוי בכמות הנדרשת לסגירת השופכה. היות ומדובר בהליך קצר ביותר, הכרוך במעט חוסר נוחות לאחריו, הוא מבוצע על בסיס אשפוז יום, וניתן ללכת הביתה באותו יום. תהליך ההחלמה מהיר ביותר.

תוצאות טיפול בזריקות קולגן

טיפול זה נחשב כטיפול אידיאלי לבריחת שתן, בשל קלות הביצוע ומיעוט הסיכונים. יחד עם זאת, קיימת בעיה עם התוצאות לטווח הארוך. בתוך שלושה חודשים לאחר ההזרקה, משתפרת או מטופלת בעיית בריחת השתן בקרב שמונים אחוזים מהנשים לפחות. אך לאחר שנתיים, פחות ממחצית הנשים שחוו תוצאות טובות, עדיין זקוקות לטיפולי המשך, שכן הבעיה אינה נפתרת לחלוטין.

מדענים עדיין חוקרים את הנושא, אך סביר להניח שהתוצאות תמשכנה להיות בלתי משביעות רצון לחלוטין ככל שהזמן עובר, היות וקולגן המוזרק לשופכה מתנדף ממנו במשך הזמן. ניתן לחזור על הזריקות וחלק מהנשים זקוקות למספר הזרקות חוזרות עד שהן נרפאות לחלוטין.

זריקות חוזרות ונשנות אינן פתרון פשוט כפי שהן נראות, כי קולגן הוא חומר יקר ביותר וההשפעות ארוכות הטווח של זריקות חוזרות אינן ידועות. לכן, נוטים רופאים להעדיף את אחד הטיפולים החלופיים אם מטרת הטיפול היא ריפוי בריחת שתן לטווח הארוך.

לנשים צעירות הסובלות מבריחת שתן, מומלץ לבחור בחלופת ניתוח במקום זריקות קולגן, היות ושיעור ההצלחה של ניתוח הוא הרבה יותר גבוה, והקלת התסמינים נמשכת לטווח הארוך.

מהם הסיכונים?

הזרקת קולגן אינה כרוכה בסיבוכים משמעותיים. חמישית מהנשים העוברות הליך זה עשויות לחוות דלקת בדרכי השתן, אך בדרך כלל ניתן לטפל במצב זה במהירות ובקלות עם אנטיביוטיקה.

חלק מהנשים חוות קשיים בהטלת שתן לאחר ההליך, ועלולות להתרחש נפיחות וחבורות ברקמות. זוהי בעיה נדירה יחסית וניתן לטפל בה במהירות אך הטיפול עשוי לדרוש צנתור. נדיר שמתרחשות בעיות לטווח הארוך.

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב