טיפול בוטוקס לבריחת שתן

בחירת טיפול זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בבריחת שתן!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאשר שרירי רצפת האגן חלשים מידי על מנת להטיל שתן, טיפול בוטוקס לבריחת שתןמביא הדבר לבריחת שתן המופיעה בעיתות של לחץ פיזי המופעל על הגוף כגון שיעול או צחוק. אמנם קיים מגוון רחב של טיפולים להתמודדות עם בריחת שתן, כולל תרופות, אימון שלפוחית השתן, שינויים בסגנון חיים וניתוח, אך לא כל הנשים מגיבות היטב לטיפולים.

על פי מחקר חדש שנערך בארצות הברית, הזרקת בוטוקס לשלפוחית השתן, יכולה לסייע לנשים עם בעיות בריחת שתן. הזרקת הבוטוקס לתוך קיר שלפוחית השתן, מהווה השפעה ארוכת טווח על תופעת פעילות יתר של השלפוחית, המהווה את אחד הגורמים העיקריים לבריחת שתן.

המחקר היחיד מסוגו שנערך בקרב 240 נשים, מצא כי נשים שקיבלו את זריקת הבוטוקס, דיווחו על הפחתה משמעותית בתסמיני בריחת השתן שלהן. יחד עם זאת, מדגיש המחקר כי בוטוקס עשוי להיחשב כאופציה טיפולית לבריחת שתן רק אם נכשלו הטיפולים האחרים, ויש לחשב את סיכויי הצלחת הטיפול ביחס לנזקים אותם הוא גורם.

הליך הטיפול בבוטוקס למניעת בריחת שתן

הזרקת הבוטוקס לשלפוחית השתן מבוצעת במרפאת הרופא ואינה כואבת. רופאים משתמשים לעיתים קרובות גם במשתק כאבים. רוב הנשים לא מרגישות בכלל את דקירת הזריקה. הרופא מזריק את הבוטוקס לתוך שלפוחית השתן באמצעות ציסטוסקופיה.

בהליך זה יכול הרופא לראות את החלק הפנימי של שלפוחית השתן, כך שניתן להזריק את הבוטוקס באופן מדויק. הזרקת בוטוקס לשלפוחית השתן, עובדת בדומה לנטילת תרופות להפחתת תופעת בריחת השתן. הטיפול בבוטוקס מוצע כאפשרות נוספת ומרחיב את השפעותיו.

באמצעות הזרקת הבוטוקס לשריר שלפוחית השתן, נרגעת השלפוחית ויכולה לאחסן כמויות גדולות של שתן, ובכך להקטין את תכיפות אירועי בריחת השתן. הטיפול נמשך בין חמש לעשר דקות, ומבוצע בהרדמה מקומית. עוד על דרך פעולתו של הבוטוקס ואפשרויות הטיפול הנוספות בו (הידועות הן העלמת קמטים וטיפולים להזעת יתר) באתר best.org.il המתמחים בטיפולים רבים – טיפולי בוטוקס best.org.il

חסרונות והשפעות הטיפול

יחד עם יעילות הטיפול בבוטוקס לבעיות בריחת שתן, הוא מביא איתו סיכויים גבוהים יותר לזיהומים ודלקות בדרכי השתן. כמו כן, גורם הטיפול לתופעות לוואי כגון כאבים בעת הטלת השתן, התרוקנות לא מלאה של שלפוחית השתן ודלקות בדרכי השתן. לכן מומלץ לצרוך אנטיביוטיקה לפני הטיפול, במהלכו ובמשך מספר ימים אחריו, על מנת למזער את הסיכונים להופעת זיהומים. בקרב אחת מכל שמונה נשים, קיים קושי של ריקון שלפוחית השתן במשך שמונה חודשים לאחר טיפול הבוטוקס, ועליהן ללמוד להשתמש בצנתרים חד פעמיים.

השפעות טיפול הבוטוקס למניעת בריחת שתן מתחילות להתפוגג לאחר כחצי שנה, ולכן ייתכן שיהיה צורך לחזור על הטיפול אחת לשישה חודשים עד שנה. טיפול הבוטוקס יקר באופן משמעותי מהטיפול התרופתי.

יתרונות הטיפול בבוטוקס לבריחת שתן

על פי תוצאות המחקר, נמצא כי הזרקת בוטוקס לשריר שלפוחית השתן מחסלת את תסמיני פעילות היתר של השלפוחית בצורה יעילה יותר מנטילת תרופות, ומפחיתה את שכיחות התופעה בצורה משמעותית. עוד נמצא כי יעילות הטיפול בבוטוקס כפולה מיעילות הטיפול התרופתי הרגיל.

בעבר, טיפול בבוטוקס היה שמור לנשים שניסו תרופות אוראליות ומצאו אותן לא יעילות. עבור נשים אלו, הטיפול בבוטוקס מהווה היום את האופציה הראשונה והעדיפה. על פי דיווחי 27% מהנשים שהשתתפו במחקר, תסמיני בריחת השתן שלהן נעלמו לחלוטין.

החוקרים חילקו את הנשים הסובלות מבריחת שתן לשתי קבוצות. קבוצה אחת טופלה באמצעות תרופות והקבוצה השנייה טופלה באמצעות בוטוקס. שתי הקבוצות דיווחו על הקלה בתסמינים וניהול חיי יום יום מאושרים יותר.

יעילות הטיפול בבוטוקס למניעת בריחת שתן, עולה על החסרונות שלו. לאחר הזרקת הבוטוקס פוסקות ההתכווצויות הבלתי רצוניות של השלפוחית, פוחת הצורך בשימוש במוצרי ספיגה והנשים יכולות לחזור לשגרת חיים נורמאלית.

* הבהרה: BOTOX ובוטוקס מהווים סימני מסחר רשומים של חברת אלרגן. סימן המסחר בוטוקס הינו הביטוי המסחרי של החומר בוטוליניום טוקסין. מפעילי האתר אינם קשורים לאלרגן או לבוטוקס

רשימת מוסדות רפואיים לטיפול בבריחת שתן בישראל

אז מה היה לנו בכתבה:

רינת בר-לב

רינת בר-לב

מומחית לטיפול בבריחת שתן למבוגרים, מתבגרים וילדים. רינת עם נסיון רב בהתמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב